În timp ce școlile din România se închid una câte una din cauza pandemiei, în Danemarca școlile și grădinițele sunt deschise, iar elevii și profesorii participă la cursuri față în față. Abordarea acestei țări ar putea fi pusă în practică și la noi.
În Danemarca, țară afectată la rândul său de numărul mare de cazuri de COVID-19 înregistrate în fiecare zi, școlile și grădinițele au rămas în continuare deschise. În România însă, tot mai multe școli intră în scenariul roșu, adică folosesc metoda învățământului online, cu scopul de a-i proteja pe elevi și profesori de riscurile infectării cu noul coronavirus.
Într-o intervenție în direct la „Medika Special”, emisiune moderată de Dana Chera, Laura Dachim, profesor de limba română în Danemarca, povestește despre modul în care a reușit guvernul acestei țări să țină toate școlile și grădinițele deschise în plină criză sanitară. „Se pune mare accent pe dezinfecție, pe igienă, pe curățenie. S-a intervenit în mod constant în domeniul acesta. Se face curățenie în mod constant în școli, în fiecare sală de clasă există chiuvetă, săpun și dezinfectant pentru ca fiecare copil să-și dezinfecteze banca, clanțele, ușile. Aici prioritatea principală a Guvernului e ca toți copiii să meargă la școală, indiferent de forma educației. Mai mult, la noi se face testarea gratuită de fiecare dată când este solicitată”.
Mai mult decât atât, chiar dacă Danemarca a fost la rândul său blocată din cauza pandemiei, autoritățile au luat decizia de a deschide unitățile de învățământ treptat, nu pe toate odată așa cum s-a întâmplat în cazul României. „De când a început pandemia a fost și aici o perioadă de carantină de vreo 2 săptămâni și jumătate, 3 chiar în primăvară, dar în momentul în care s-au redeschis acest tip de instituții, s-au deschis treptat. În primul rând s-au deschis grădinițele. Apoi s-au redeschis cursurile pentru ciclul primar, după care a început ciclul secundar, apoi cei mai mari”, a explicat Laura Dachim.
Totodată, autoritățile daneze au considerat că școala online nu reprezintă o alternativă eficientă pentru sistemul de educație, așa că o folosesc foarte puțin. „S-a mers o perioadă în paralel cu niște ore online. Constatarea a fost că școala online este un pic incomodă din toate punctele de vedere. Este foarte greu să ții orele online. Sunt mulți factori care intervin și pe care nu-i poți controla, indiferent în ce colț de lume te-ai afla”, a mai spus Laura Dachim, profesor de limba română în Danemarca.
Într-o situație similară celei din Danemarca se află și Suedia. Această țară a impus elevilor o singură regulă în ceea ce privește prezența la cursuri. Mai multe amănunte puteți citi AICI.