În timp ce profesorii și elevii se străduiesc să înțeleagă modul în care se poate învăța eficient în sistem online, un profesor din Vaslui a realizat o aplicație informatică ce poate ajuta sistemul de educație să se adapteze noilor condiții de studiu.
Profesorul Alexandru Mîță din Vaslui și-a prezentat în cadrul emisiunii „Medika Special”, moderată de Dana Chera, aplicația informatică pe care a realizat-o pentru a veni în sprijinul profesorilor și elevilor care învață online.
Aplicația se numește „Campusul Virtual” și este o platformă informatică ce reprezintă o alternativă la modul de predare online.
„Și elevii și profesorii se pot loga pe această platformă. Cuprinde lecții și programe școlare pentru toate tipurile de învățământ. Este ușor de folosit pentru toți cei care o utilizează”, a spus profesorul Alexandru Mîță.
Dascălul vasluian a reușit să implementeze un astfel de sistem în urma numeroaselor stagii de pregătire profesională la care a participat în străinătate. „Am avut colaborări în proiectele Comenius, Erasmus și Erasmus plus. Fiecare dintre aceste inițiative a presupus și dezvoltarea de aplicații prin care să arătăm ceea ce am învățat. Așa am reușit să capăt abilități în această zonă, iar acum le-am pus în practică”, a mărturisit dascălul vasluian.
Devenit între timp consilier în cadrul Ministerului Educației, profesorul Alexandru Mîță dorește să implementeze „Campusul Virtual” în toate școlile din România. În cel mai scurt timp acesta va iniția o campanie de promovare și speră ca unitățile de învățământ și profesorii din România să-i susțină proiectul.
Problemă rezolvată doar pe jumătate
Aplicația dezvoltată de profesorul Alexandru Mîță rezolvă însă problema accesului la educație doar în cazul elevilor cu posibilități materiale, în special din mediul urban. Cei care trăiesc la țară, mulți dintre ei provenind din medii defavorizate, vor rămâne în continuare fără sprijin. Este concluzia la care a ajuns analistul Petrișor Peiu, invitat în emisiunea „Medika Special”.
„Ca orice idee care e menită să țină copiii aproape de școală, este binevenită. Cel mai rău lucru din învățământul românesc este faptul că în mediul rural, copiii nu au acces la școală. Ei se duc la școală, dar mulți dintre cei care le predau sunt suplinitori care nu se descurcă. Acestă pandemie va adânci inegalitățile. Copiii din zonele sărace, chiar dacă ar vrea să participe la ore nu vor putea, pentru că nu au cum”, a spus analistul Petrișor Peiu.
Ultimele date arată că România se află printre primele locuri la nivel european în ceea ce privește abandonul școlar, din cauza condițiilor economice precare pe care elevii le au acasă.