Guvernul a adoptat o hotărâre privind prelungirea cu încă șase luni a măsurii de suplimentare a numărului de 2.000 posturi pentru personal contractual necesar în cadrul direcțiilor de sănătate publică și serviciilor de ambulanţă din toată țara.
Astfel, începând cu data de 12 octombrie, pe o perioadă de 6 luni, numărul maxim de posturi din direcțiile de sănătate publică și serviciile de ambulanță se suplimentează cu 2.000 de posturi. 1000 de posturi sunt pentru direcţiile de sănătate publică și 1000 pentru serviciile de ambulanţă.
Decizia vine în contextul volumului extrem de mare de muncă din instituțiile sanitare din cauza pandemiei, dar și ca urmare a faptului că în multe dintre instituțiile vizate contractele încheiate anterior au încetat de drept.
În județul Galați, de exemplu, Serviciul Județean de Ambulanță a rămas fără 19 asistenți și ambulanțieri, angajați anterior pentru o perioadă ce șase luni, după ce contractele de muncă le-au încheiat, situație care a pus în dificultate instituția.
La fel s-a întâmplat și în județul Bacău, unde 16 angajați au dispărut din schema Serviciului Județean de Ambulanță din același motiv. Unii dintre ei au ales să vină în continuare la muncă, în baza unui contract de voluntariat, cu speranța că va exista din nou baza legală pentru a fi angajați, ceea ce până la urmă s-a și întâmplat.
“Măsura este necesară având în vedere evoluţia situaţiei epidemiologice determinată de creșterea semnificativă a numărului de cazuri de infectare cu noul coronavirus pe teritoriul României, care duce și la suplimentarea atribuțiilor personalului medical din cadrul direcțiilor de sănătate publică și serviciilor de ambulanță în această perioadă”, se arată într-un comunicat al Ministerului Sănătății, care anunță prelungirea suplimentării numărului de posturi de la ambulanță și direcțiile de sănătate publică.