Dezbatere aprinsă în studioul Medika TV, în cadrul emisiunii moderate de Dana Chera, „Medika Special”. Subiectul central al discuțiilor a fost școala în pandemie și modul în care elevii și profesorii se adaptează la noile condiții de învățare.
Invitații Danei Chera au fost reprezentanți ai sindicatelor din învățământ, ai Ministerului Educației, dar și voci care susțin asociațiile de părinți. Cu toții au încercat să găsească soluții cu privire la modul în care se desfășoară procesul educativ în perioada pandemiei, astfel încât elevii să asimileze informațiile și să aibă rezultate școlare bune.
Cel care a deschis dezbaterea a fost Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți. Acesta a precizat că în școlile românești au există mari probleme în ceea ce privește dotările și lipsa cunoștințelor profesorilor în ceea ce privește utilizarea calculatorului.
„Nu avem încă echipamentele necesare, ne confruntăm și cu unii dintre domnii profesori care nu vor să prea în mediul online. Sunt profesori care nu știu să deschidă un calculator, sunt profesori care nu înțeleg limba engleză și astfel nu au cum să predea copiilor în sistem online. Este dezastru!” a precizat Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți.
Pe de altă parte, în opinia sindicaliștilor profesorii din școala românească s-au împărțit în două tabere: cei care vor să învețe după metodele clasice și cei care, de teama pandemiei, vor să învețe exclusiv online.
„Niciodată nu am reușit să avem în cancelarii opinii atât de diferite. Profesorii s-au împărțit între cei care își doresc să intre în clase și cei care vor să învețe în sistem online. Cei care vor să învețe online se plâng că nu vor să vină la școală să se îmbolnăvească. Și cred că au și dânșii rândul lor dreptate”, a explicat Sorin Dragne, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ.
Pe de altă parte, experții în educație consideră că a venit vremea ca profesorii să fie învățați de elevi, pentru a putea utiliza corespunzător noile mijloace tehnologice, folosite acum și la predarea lecțiilor.
„Profesorii pot învăța de la elevi, e prima oară când se schimbă paradigma. Profesorul are nevoie de elev ca să învețe să se adapteze. Platforma de învățare online trebuie să fie excepțională“, a spus matematicianul Florin Colgeac, expert internațional în educație.
Invitați la dezbaterea Danei Chera au fost și reprezentanții Ministerului Educației. Mihaela Popa, secretar de stat în Ministerul Educației, a explicat că școala are posibilitatea de a descoperi soluții pentru a se adapta noilor condiții:
„Avem o soluție extraordinară, finanțarea europeană. Pe 5 octombrie, se depun proiecte și am descentralizat acest serviciu,. Școlile au posibilitatea de a depune proiecte pentru dotări și achiziție de materiale sanitare de protecție”, a spus Mihaela Popa.
La începutul anului școlar, conform datelor furnizate de Ministerul Educației, peste 300 de școli din România au stabilit să funcționeze în scenariul roșu, care impune învățământ online exclusiv. La două săptămâni după deschiderea școlilor, numărul lor a crescut considerabil după apariția unor cazuri de COVID-19 în rândul elevilor sau cadrelor didactice.