Ce impact au măsurile de protecție sanitară din școli asupra dezvoltării emoționale a copiilor

Începerea școlii în actualele condiții impuse de pandemia de COVID-19 reprezintă un moment foarte important atât pentru autorități, cât și pentru elevi, profesori și părinți. Analizat din punct de vedere psihologic, acest moment ar putea avea un impact puternic asupra stării emoționale a copiilor.

Invitată în platoul emisiunii „Medika Special”, psihologul Mirela Zivari a explicat că măsurile de protecție sanitară din școli ar putea avea un impact negativ asupra copiilor.

Aceasta a făcut referire în mod special la distanțarea fizică pe care elevii trebuie să o respecte, astfel încât să nu se infecteze cu noul coronavirus. Faptul că ei nu vor mai putea interacționa unii cu alții așa cum o făceau în trecut poate crea o stare de frustrare.

Cei care au nevoie de socializare mult mai puternică vor resimți ca o frustrare maximă faptul că nu se pot atinge, că nu pot fi aproape unul de altul”, spune psihologul Mirela Zivari.

Mai mult decât atât, emoțiile neprocesate din cauza lipsei de socializare i-ar putea face pe copii să se îmbolnăvească. „De obicei copiii somatizează, se îmbolnăvesc mai repede, răcesc, apar dermatitele atopice, refuzul alimentar, tulburările de somn”, a mai spus psihologul Mirela Zivari.

Categorii: Sănătatea în România, Sfatul specialistului, Știri
Tags: , , , , , ,
Ți-ar putea plăcea