Stil de viață

8 trucuri ca să îți asiguri un somn odihnitor

Tulburările de somn sunt o problemă globală care afectează cam 45 % din populația lumii, iar efectele constituie amenințări la sănătatea și calitatea vieții. Specialiștii spun că nu trebuie să trăim cu aceste tulburări pentru că un somn sănătos este la fel de important ca spălatul pe mâini, pentru menținerea sănătății. Tot de la experți vin soluțiile care au dezvoltat o serie de teorii reunite în ceea ce se cheamă ”igiena somnului”. Iată, mai jos, câteva exerciții și metode care vă pot îmbunătăți somnul. (sursa: CNN)

  • Asigură un mediu propice somnului

O saltea confortabilă, așternuturi care vă dau o senzație plăcută și o temperatură optimă în camera de somn ( ideal ar fi, potrivit specialiștilor, să fie între 15 și 20 de grade Celsius) sunt câteva soluții pentru a crea un mediu de confort pentru somn.

  • Creează o rutină

Corpului nostru îi place rutina așa că o baie sau un duș cald, câteva momente de lectură sau de muzică bună, liniștitoare câteva exerciții de respirație profundă, meditația sau exercițiile de yoga, repetate în fiecare seară, înaintea somnului îți vor educa în așa fel creierul încât să se pregătească pentru somn. La fel de important este să mergi la culcare la aceeași oră și să te trezești la aceeași oră, chiar și în week-end-uri.

  • Redu intensitatea luminii

Creierul începe să producă melatonină abia când apare întunericul. De aceea se recomandă ca somnul să se desfășoare într-o cameră lipsită de lumină.

  • Îndepărtează sursele de zgomot

Alertele de pe telefon sau orice altă sursă de zgomot care poate tulbura somnul trebuie să fie ținute la distanță. Dacă locuiți într-un mediu urban cu multă gălăgie, soluția ar putea fi un zgomot constant care să bruieze sunetele venite din afara locuinței (utilizarea unui ventilator de exemplu).

  • Fără cofeină în partea a doua a zilei

Cofeina nu vine doar din cafea, ci poate fi furnizată organismului și prin consumul de ceaiuri sau sucuri ori ciocolată. Nu mai consumați cofeină cu 6 ore înainte de ora de culcare!

  • Nu te ajuta de alcool ca să dormi

Este adevărat că dacă bei câteva pahare s-ar putea să adormi mai ușor însă nu va fi acel somn profund, odihnitor care să refacă organismul. Așa că mai bine renunță la alcool și folosește trucurile sănătoase!

  • Evită alimentele grele sau picante! Nici zahărul nu ajută

Dacă vrei să dormi fără ca stomacul tău să îți producă senzații care vor tulbura liniștea somnului atunci evită, seara, mâncărurile grase, grele sau picante. Nici zahărul nu este aliatul somnului pentru că dă stări de agitație și va genera tulburări de somn.

  • Fă din pat un loc sacru!

Patul este doar pentru somn și sex. În rest, chiar dacă petreci timp acasă, evită să stai în pat pentru că așa vei învăța creierul să-l perceapă ca pe un loc pentru somn.